Een blogje van Marije over het afgelopen weekend! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Een blogje van Marije over het afgelopen weekend! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Een blogje van Marije over het afgelopen weekend!

Door: Marije Vermeer

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 December 2013 | Malta, Sliema

Afgelopen weekend kwam Marije langs op Malta! Ik ben al sinds de basisschool bevriend met Marije. Zo stoer als ze is ging ze deze reis helemaal alleen aan! In de blog hieronder kunt u lezen hoe Marije deze reis ervaren heeft en wat we allemaal gedaan hebben afgelopen weekend.
Veel leesplezier!


Hallo allemaal!

Zoals jullie misschien al gelezen hadden in de vorige blog van Marloes ga ik deze keer een blog schrijven. Ik ben namelijk afgelopen weekend afgereisd naar Malta om Marloes op te zoeken! Na een hele ochtend reizen kwam ik vrijdag rond de middag eindelijk aan op Malta. Ik kreeg al een berichtje van Marloes dat de bus weer eens veel te laat was, dus ze wisten niet of ze wel op tijd waren om mij op te komen halen. Maar gelukkig stonden ze net klaar toen ik aan kwam lopen. Na een busrit van een halfuur kwamen we aan bij het appartement van Marloes en Janou. Ik keek m’n ogen uit onderweg, ik had meteen een vakantiegevoel! De temperatuur was vergeleken met Nederland ook zeer aangenaam dus ik kon mooi mijn zomerjasje aan (: . Marloes en Janou gaven mij een rondleiding door hun appartementje en al snel zijn we weer richting de bushalte gelopen. Ze hadden namelijk een gesprekje met de stagebegeleider op school. Ik word al ongeduldig als de bus in Nederland vijf minuten te laat is. Nou, hier komen ze volgens mij standaard een half uur te laat. Tja, daar moest ik maar even aan wennen ;). Na het gesprek zijn we nog even het stadje ingegaan en hebben we wat winkeltjes bezocht.

Marloes en Janou hadden afgesproken om ’s avonds te gaan eten bij de Nederlandse vriendinnen op het eiland, hartstikke gezellig natuurlijk! Dus we pakten de bus richting Sliema, waar de meiden wonen. Daar hebben we een gezellig avond gehad en heb ik kennis gemaakt met de vriendinnen van Marloes. Aangezien mijn wekker die ochtend al om half vier ging, zijn we maar op tijd naar huis gegaan. Het viel ons tijdens de busrit terug al op dat de buschauffeur best hard reed. En ja hoor, toen stonden we ineens stil, vielen de lichten uit en hoorden we de chauffeur hevig zuchten. De benzine was op! Na een tijdje zijn we maar de bus uit gegaan en lopend naar het appartement gegaan. Na nog geen vijftig meter verder stond daar ineens een tankstation. Dat verklaarde dus waarom de buschauffeur zo hard reed ;).

De volgende morgen zijn we met z’n drieën richting Valetta gegaan. Janou is toen met de andere meiden meegegaan en Marloes en ik gingen met z’n tweeën rondtrekken door Malta. We hadden alleen geen geluk met het weer, het regende behoorlijk! Dus pakten we de bus naar de volgende bestemming: Sliema. Daar kun je namelijk vanaf de boulevard het mooie Valetta zien. Daar hebben we veel foto’s gemaakt en genoten van het uitzicht. Na een heerlijke lunch stapten we weer in de bus, op naar de volgende bestemming. Dit was Buggiba, een plaatsje in het noorden van Malta. Helaas begon het al weer aardig te regenen, maar gelukkig zaten we droog. Buggiba staat bekend om de vele winkeltjes, dus we hebben daar gezellig even gewinkeld. Het begon al een beetje schemerig te worden dus we pakten de bus maar weer, dit keer naar Mdina. Dit is de oude hoofdstad van Malta, heel erg mooi! Een heel klein stadje, vol met kleine steegjes, huisjes en winkeltjes. Daar hebben we de beste taartenbakker van Malta bezocht en natuurlijk even een taartje gegeten (: . Omdat Mdina erg hoog ligt, had je een mooi uitzicht over Malta. Nadat we nog wat souvenirtjes hadden gescoord zijn we maar weer richting huis gegaan. Helaas was het weer nog niet veel beter, dus hebben we ’s avonds gezellig een filmpje gekeken met z’n drieën.

Helaas ging zondag al vroeg weer de wekker, want over een paar uur stond mijn vliegtuig alweer klaar om richting huis te gaan. Het was een super gezellig weekend, heerlijk bijgekletst met Marloes! En ook erg leuk om te zien hoe het leven er hier voor Marloes uitziet, een totaal ander leven dan in Nederland. Hieronder vinden jullie nog wat foto’s van het korte maar zeer geslaagde weekend!

Vanaf volgende week lezen jullie weer de vertrouwende (lange) blog van Marloes ;)

Groetjes, Marije

  • 04 December 2013 - 22:44

    Nienke:

    Wat leuk Marije en Marloes om zo samen wat tijd door te brengen en wat een avonturen weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Een blog over mijn stage en het leven op Malta.

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 18645

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage op Malta

Landen bezocht: